min jul

Min jul spenderade jag som vanligt i wråna med familjen på mammas sida! Vi kommer alltid dit en dag innan och äter lite gott och bara umgås med varandra. På julaftonsmorgonen får vi alltid en lott eller ett pyssel som man får leka med under dagen tills resten av släkten kommer runt 1 och då blir det julbord. Typ det bästa som finns, iaf om man äter det hemma hos min mormor, haha. Efter det så brukar alla mina kusiner få öppna sina paket och vi får öppna från dem och sedan åker de vid 4 för att fira på andra ställen och vi stannar kvar för att vänta på lutfisken och kötbullemackorna. Efter morfar ätit typ 10000 portioner är det vår tur att öppna våra paket! Vid kl 23 åker vi till kyrkan där min mormor och morfar håller i gudstjänsten. Denna jul har varit trevlig som vanlig men jag har SÅ tröttnat på jul. Det är så överdrivet men tradition är tradition. Det som är mysigt att vara tsm med den här hysterin över maten och klapparna när man egentligen bara borde va med de man gillar och äta gott. 







EBBA | |
Upp