kvällstankar

jag ligger vaken på nätterna och oroar mig, hur ska livet bli? kommer jag att klara mig? vad ska det bli utav mig utan dig? jag är nervös när det är vår tur, har inte riktigt låtit det greppa mig; att vi ska ta studenten. att jag ska springa ut och inte hitta dig. jag vill inte tänka på det så har struntat i det men nu när det bara är några sekunder kvar tills att det är fakta dunkar mitt hjärta snabbare och snabbare. vad händer när jag inte ser dig? kommer det som en blixt träffa mig att jag är ensam på riktigt? ensam i ett hav fullt av människor. jag är så omringar av människor att jag inte kan ta mig förbi alla men ändå känns det helt tomt. sekunderna efter känns inte alls bra. jobbiga till och med. nu är det på riktigt, inga flera undanflykter eller chanser. jag står här utan någon och måste göra valet att springa. finns inget mera alternativ. vart ska jag springa? vad ska jag göra? hur gör man? hur är man vuxen? 
jag ligger vaken på kvällarna, tänker på hur livet ska bli. hur ska jag göra när det bara finns ett alternativ? jag kan inte vänta om och springa upp på rampen igen. det hade inte spelat någon roll. det finns ingen återvändo. 
 
EBBA | |
Upp